Μεταπράτη στην οικονομία ονομάζουμε τόν
διαμεσολαβητή σε μια συναλλαγή, στην πώληση ενός εμπορεύματος και γενικά στήν
παραγωγική διαδικασία.
Στον Πολιτισμό, ο Κωνσταντίνος Καραβίδας,
θεμελιωτής μαζί με τόν Ίωνα Δραγούμη της Ελληνικής Κοινοτικής Σκέψεως
και ιδρυτής της Αγροτικής Τραπέζης, αποκαλούσε τους φιλελευθέρους και τους
Σοσιαλιστές ως «μεταπράτες ξένης σοφίας στήν Ελλάδα».
Στην πολιτική, μεταπράτες είναι όλοι αυτοί που
εκπροσωπούν ξένα συμφέροντα στο
Ελληνικό έδαφος. Είναι ο «γερμανόφιλος» Σημίτης, ο «αμερικανόφιλος» Αρσένης, ο «γερμανό - αμερικανόφιλος» Έβερτ. Γνήσιοι εκφραστές - απόγονοι ενός Τσαλδάρη, Τσουδερού, Καραμανλή, Παπανδρέου.
Ελληνικό έδαφος. Είναι ο «γερμανόφιλος» Σημίτης, ο «αμερικανόφιλος» Αρσένης, ο «γερμανό - αμερικανόφιλος» Έβερτ. Γνήσιοι εκφραστές - απόγονοι ενός Τσαλδάρη, Τσουδερού, Καραμανλή, Παπανδρέου.
Ο μεταπράτης λοιπόν δεν είναι Δημιουργός.
Είναι αντιπρόσωπος ξένων υλικών - ιδεολογικών συμφερόντων στην Ελλάδα. Η
ιστορία ξεκινάει από πολύ παλαιά, μετά την εθνεγερσία ο Ελληνικός Κοινοβουλευτισμός
μετουσιώθηκε στο Αγγλικό, Γαλλικό, Ρωσικό κόμμα. Ουδείς σκέφτηκε να ιδρύσει
Ελληνικό κόμμα! Αυτά τα κόμματα αγωνίσθηκαν να επιβάλλουν τα συμφέροντα της
Αγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας στην Ελλάδα. Η πρώτη ένδοξη «Ελληνική» μεταπρατική
πολιτική τάξη, είχε μόλις ιδρυθεί.
Είναι οι ίδιες ακριβώς πολιτικές δυνάμεις που
καθοδηγούμενες από τις Μεγάλες Δυνάμεις δημιούργησαν το Συνταγματικό κράτος
στην Ελλάδα (3 Σεπτεμβρίου 1843) ώστε να εμποδίσουν τον μεγαλοϊδεατισμό της
Βασιλείας του Όθωνος, όπως αυτός εκδηλώθηκε στον πόλεμο της Κριμαίας.
Ο πολιτικός μεταπρατισμός όμως είχε ανάγκη και
έναν ιδεολογικό μανδύα. Έτσι γεννήθηκε και ο «Ιδεολογικός μεταπρατισμός».
Για να μπορέσει ο τελευταίος ν' αποκτήσει μια δυναμική, έπρεπε να ερμηνεύσει
κατά τα συμφέροντά του ένα μεγάλο «ιδεολογικό» εμπόδιο. Και αυτό ήταν η
Εθνεγερσία.
Η Εθνεγερσία δεν ήταν μόνο η κορυφαία Εθνοφυλετική επανάσταση κατά τους τελευταίους αιώνες. Ήταν το προοίμιο της
ανασύστασης της Ελληνικής Αυτοκρατορίας μέσω της Μεγάλης Ιδέας. Της «αλήστου μνήμης»
Μεγάλης Ιδέας, όπως έγραψε προσφάτως στην «Αυγή» ό Λεωνίδας Κύρκος, ένας μεταπράτης
της αριστεράς.
Το ιδεολογικό υπόβαθρο της Εθνεγερσίας χαλούσε
όλα τα σχέδια των Ξένων Δυνάμεων για ένα μικρό και ελεγχόμενο Ελλαδικό κράτος,
πιόνι στις κατά καιρούς γεωπολιτικές ανακατατάξεις στην Βαλκανική και την Ανατολική
Μεσόγειο.
Γι αυτό το λόγο επιστρατεύτηκαν δύο σχολές. Η
πρώιμη μαρξιστική με τον Κορδάτο και η φιλελεύθερη των πάσης φύσεως οπαδών του
Διαφωτισμού. Η πρώτη «επεξηγούσε» την Εθνεγερσία ως ταξική επανάσταση
εναντίον Ελλήνων και Τούρκων φεουδαρχών. Καμμιά εθνική διάσταση. Η δεύτερη, έβλεπε
την 25η Μαρτίου ως μια πρώιμη «αστική επανάσταση» ενάντια στις αποσυντηθέμενες
Αυτοκρατορίες. Ως τήν ενσάρκωση των αρχών της Γαλλικής επανάστασης
ενάντια στον Δυνάστη, που τυγχάνει να είναι και ξένος.
Δεν παραβλέπω το γεγονός ότι πολλοί από τους
Φιλικούς ή στο Φανάρι είχαν αυτή την παιδεία. Πίστευαν ότι το μήνυμα της
Βαστίλλης πρέπει να μεταφερθεί και στην Ελλάδα. Το ίδιο μπορεί να ισχύει και για
την Ελληνική εμποροβιοτεχνική τάξη των παροικιών του εξωτερικού, από την
Τεργέστη και το Βουκουρέστι έως την Μόσχα.
Αυτή όμως η τάση ήταν μειοψηφούσα μέσα στην
25η Μαρτίου. Το Γένος, οι οπλαρχηγοί, οι προύχοντες του Ελλαδικού χώρου, η
εκκλησία, οι καραβοκύρηδες δεν είχαν τέτοια παιδεία. Αυτοί πολεμούσαν για «την
Πατρίδα και του Χριστού την πίστη την Αγία». Δεν είχαν ως πρότυπο τον Βολταίρο
και τον Δαντών, αλλά την θυσία του Παλαιολόγου και τα πεπρωμένα της φυλής. Η
εθνική διάσταση της φιλελεύθερης σχολής είναι μετριασμένη.
Και οι δύο σχολές νόθευαν το μήνυμα της ενθεγερσίας. Κυρίως η δεύτερη, διότι η μαρξιστική ήταν τόσο οφθαλμοφανώς
εσφαλμένη που δεν μπορούσε να περάσει σε πλατιά κοινωνικά στρώματα.
Οι μεταπράτες, αφού δημιούργησαν δύο ισχυρούς
πόλους (πολιτικό - ιδεολογικό) μπόρεσαν να ελέγχουν κατά βάση τις εξελίξεις.
Και αφού έσπειραν ανέμους θέρισαν θύελλες.
Ο πολιτικός μεταπρατισμός συνεχίσθηκε και κατά
την διάρκεια του Μακεδονικού αγώνος. Το σύνθημα «Ελλάς, μικρά αλλά έντιμος»
είχε ως αποτέλεσμα ο Αγών να στηριχθεί αποκλειστικά στον πατριωτισμό των
Ελλήνων, στα εθελοντικά σώματα Κρητών και Μανιατών και στις ηρωικές μορφές ενός
Δραγούμη, Κορομηλά, Μελά και Καραβαγγέλη.
Η επιθυμία και ο αγώνας του Ελληνικού λαού
κατά το 1909, τους Βαλκανικούς πολέμους και τον Α' Π.Π. για Εθνική Ολοκλήρωση, δεν επέτρεψε στις ξένες δυνάμεις και στους ντόπιους
μεταπράτες να εμποδίσουν το Ελληνικό Έθνος να απελευθερώσει τμήματα της
Ηπείρου, Θεσσαλίας και Μακεδονίας. Δυστυχώς, η εθνική δυναμική, που είχε
εκδηλωθεί ανακόπηκε άδοξα από τεράστια προσωπικά και πολιτικά σφάλματα των
Βενιζέλου - Κωνσταντίνου στη Μικρασία.
Η εθνική τραγωδία επανέφερε στην Ελλάδα τον
μεταπρατισμό με τον κομματισμό και την μικροπολιτική. Έπρεπε να έρθει ο Ιωάννης
Μεταξάς και το εθνικό καθεστώς της 4ης Αυγούστου για να μπορέσει η Ελλάς να
ορθοποδήσει και να οδηγηθεί στο έπος του '40 και στην απελευθέρωση της Β.
Ηπείρου.
Στην αιχμή του αγώνος οι Άγγλοι
δολοφονώντας τον Μεταξά και βοηθούμενοι από την "αυτοκτονία" του Κορυζή, με δύο
σφαίρες στο στήθος (!!), επιβάλλουν στη Μέση Ανατολή το δικό τους καθεστώς,
συνεπικουρούμενοι βεβαίως με τη βοήθεια των κομμουνιστών.
Η Ελλάς του 1944 είναι υπό κατοχή. Όχι
Γερμανική πλέον, αλλά Αγγλική καί Ρωσική (κομμουνιστική). Οι μεταπράτες πλέον ακούν στο όνομα Τσαλδάρης, Τσουδερός, Ζαχαριάδης και Σιάντος. Οι πρώτοι αποποιούνται
τα δικαιώματα της Ελλάδος σε Βόρειο Ήπειρο, Βόρειο Μακεδονία και Κύπρο.
Οι δεύτεροι εργάζονται για τον Πανσλαβισμό, την έξοδο των Βουλγάρων, άρα και Ρώσων,
στο Αιγαίο. Αν η Ελλάς δεν διαμελίστηκε τότε, το χρωστά στους αγώνες του
εθνικού στρατού και τη βοήθεια ανταρτικών οργανώσεων όπως η Χ και η ΠΑΟ.
Κατά τη διάρκεια της ανασυγκροτήσεως ο
μεταπρατισμός στην Ελλάδα, βρίσκει δύο «χαρισματικούς» ηγέτες. Τον Κων/νο Καραμανλή
και τον Ανδρέα Παπανδρέου. Ο πρώτος με τις προδοτικές συμφωνίες της Ζυρίχης -
Λονδίνου για την Κύπρο, τις οποίες μάλιστα είχε χαρακτηρίσει ως την «ευτυχέστερη
μέρα της ζωής του», είχε δώσει απτά δείγματα γραφής. Ο δεύτερος σπουδάζοντας
στα Αμερικανικά πανεπιστήμια και «υπηρετώντας» στο Αμερικανικό Ναυτικό «κατάλαβε» την αναγκαιότητα του σοσιαλισμού για την Ελλάδα. Μετά δέ, από πρόσκληση του
πρώτου, κατέφθασε για να τον εφαρμόσει!
Η 21η Απριλίου δεν άλλαξε τα πράγματα. Λόγω
μεταπρατισμού κάποιων στελεχών της και ηλιθιότητος των υπολοίπων, νομιμοποίησε
το Αλβανικό καθεστώς (1973), απέσυρε με καταστροφική συνέπεια την Ελληνική
Μεραρχία από την Κύπρο, φυγομάχησε προκλητικά στον Αττίλα 1!
Αποτέλεσμα; Η επιστροφή των «ασώτων».
Η Μεταπολίτευση, εγκαθιδρυόμενη στις αποσκευές
του Τουρκικού στρατού, αποτελεί την κορωνίδα του Μεταπρατισμού. Πλέον οι μεταπράτες
δεν χρειάζονται μάσκες για να καλύψουν τα πρόσωπα και τις πράξεις τους. Είναι
απόλυτα σίγουροι ότι δεν υπάρχουν εθνικές αντιστάσεις.
Ο Καραμανλής δηλώνει ότι η «Κύπρος είναι
μακριά». Ο Μαύρος στη Γενεύη προτιμά την «ατίμωση από τον πόλεμο», ο Αβέρωφ
ανακαλύπτει εθνικιστές αξιωματικούς που πρέπει να αποστρατευτούν. Τώρα η
«Κάθοδος των Ολεθρίων» είναι γεγονός. Την ίδια ώρα τα πανεπιστήμια, η πνευματική
ζωή και ο δημόσιος βίος μαζί με τον Τύπο (ΜΜΕ) περνούν στην Αριστερά. Οι μεταπράτες
της δεξιάς στην πολιτική ζωή και οι μεταπράτες της αριστεράς στην πνευματική, από κοινού εργαζόμενοι αποσυνθέτουν τα πάντα.
Όσους πιστεύουν ότι μπορούν να σταθούν εμπόδιο
στα σχέδια τους, σε οποιονδήποτε τομέα της δημόσιας ζωής, τον τσακίζουν. Ο
Ανδρεάδης (Εμπορική) και ο Μποδοσάκης (Πυρκάλ) στην οικονομία, οι διοικήσεις
πανεπιστημίων και οργανισμών, ο πολιτισμός και η πολιτική, περνούν στην απόλυτη
εξουσία του ματαπρατισμού. Το μονοτονικό, η «δημοτικιά», οι «ευγενείς απόψεις»
για την Ελληνική γλώσσα του αλήστου μνήμης Δημ. Γληνού συνυπάρχουν με τις
«κοινωνικοποιημένες» επιχειρήσεις, την «νομική κατοχύρωση» της Ίσότητος.
Και σήμερα που έχουμε πολλές «Μακεδονίες», που η Βόρειος Ήπειρος αφελληνίζεται, που η Κύπρος συνομοσπονδοποιείται τί κάνουμε;
Τώρα που το δημόσιο χρέος είναι ανυπολόγιστα δις, η άποβιομηχανοποίηση καταστρέφει
οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά ολόκληρες περιοχές της χώρας, τι κάνουμε;
Το σύστημα βρήκε μια λύση. Γέννησε «εκσυγχρονιστές» μεταπράτες. Τον Μιλτιάδη,
τον Κώστα, τον Θόδωρο, τη Βάσω (και συνεχίζω τον Αντωνάκη, τον Γιωργάκη, τον Βαγγελάκη, τον Αλέξη κ.ο.κ).
Ήρθε η ώρα ο Ελληνικός Λαός να κάνει την επιλογή
του. Απέναντι στον μεταπρατισμό που οδηγεί σε εθνική συρρίκνωση και κοινωνική
εξαθλίωση να προτάξει τον εθνικισμό.
(Υ.Γ) Μιλώντας για μεταπράτες δεν ξέχασα
βεβαίως την «σεβάσμια μορφή» του Αβραάμ Μπεναρόγια. Απλά, περιορίστηκα στους
«Έλληνες» μεταπράτες. Ο μακαρίτης, πλέον, ως μή - Έλλην δεν είχε καμιά
υποχρέωση να υπερασπιστεί αυτό τον τόπο. Το αντίθετο μάλιστα....
------------------------------------------------------------------------------------------
Το άρθρο του Χρήστου Χαρίτου δημοσιεύθηκε στην εθνικιστική εφημερίδα 21ος ΑΙΩΝ στις 31 Μαρτίου του 1996
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου